Przejęcie redagowania Machina.pl przez zintegrowany newsroom internetowy Platformy Mediowej Point Group powoduje, że od kilku dni strona nie jest aktualizowana. Ostatnie teksty ukazały się na niej 27 kwietnia, a nowe wpisy przez cały długi weekend nie pojawiały się również na facebookowym fanpage’u witryny. Jeden z jego użytkowników zapytał w poniedziałek: „Majówka się państwu przedłużyła?”, na co administratorzy odpowiedzieli: „Wysłano nas, że tak powiemy, na dłuższą majówkę :)”.
Machina.pl będzie teraz prowadzona przez newsroom, który odpowiada już za redagowanie stron Wprost.pl, Gover.pl, Infotuba.pl i Pitbul.pl, a z czasem ma odpowiadać za wszystkie serwisy Platformy Mediowej Point Group. - Integracja redakcji jest zgodna z założeniami strategii rozwoju firmy w internecie - tłumaczy nam Anna Pawłowska-Pojawa, rzeczniczka PMPG.

W związku z tą zmianą funkcję redaktora naczelnego Machina.pl przestał pełnić Piotr Metz. Nadal będzie on jednak współpracował z PMPG, przede wszystkim z tygodnikiem „Wprost”.
Machina.pl notuje w ostatnim czasie niewielką odwiedzalność. W grudniu ub.r. serwis miał ok. 320 tys. odsłon, w styczniu br. - 343 tys., a w lutym - 365 tys. Serwis odwiedziło zbyt mało użytkowników, żeby ich liczba została określona w badaniu Megapanel PBI/Gemius.
Przypomnijmy, że od maja do grudnia ub.r. w serwisie było dostępne jeszcze e-wydanie „Machiny”. PMPG zrezygnowała, z niego, uzasadniając, że „polski rynek reklamowy nie dojrzał jeszcze do tego, aby zamieszczać reklamy wyłącznie w e-wydaniach” (przeczytaj o tym więcej). Wcześniej, w maju ub.r., firma zawiesiła wydawanie „Machiny” na papierze (więcej na ten temat).











